”Content is the King” – on sanonta, jonka olet varmasti kuullut.
- ”Millaista sitten on sisältö, jolla päästään valtaistuimelle?”
- ”Entäpä kuinka paljon sisältöä tarvitaan, jotta nouset kuninkaallisten joukkoon?”
Tässä tekstissä pureudun sisällöntuottajan ikuisuutta vaativaan pohdintaan: mennäänkö volyymi vai täydellisyys edellä
meidän pitäisi keskittyä siihen, että työtä tehdään suhteessa sisällön elinikään nähden
📊 Riittävän hyvä riittää!
Fakta on se, että “riittävän hyvä” on se mihin meidän pitäisi keskittyä. Tämän hieman absurdin sanaparin merkitys vaihtelee kanavien mukaan.
On luonnollista, että lyhyt TikTok- video vaatii vähemmän työtä kuin laadukas referenssi- video, mutta molemmissa meidän pitäisi keskittyä siihen, että työtä tehdään suhteessa sisällön elinikään nähden. Referenssi- video saattaa elää organisaatiosi elämässä vuosien ajan, kun taas nopea sekunteja kestävä tiktok-video päiviä tai hyvällä menestyksellä viikkoja.
🛎️ Et saa täydellistä sisältöä sekunneissa!
(Ei kiveenhakattua dataa, mutta ymmärrätkö pointin?)
Vastaa kysymykseen: ” Mikä minulle riittää – ja ennen kaikkea milloin ja miksi?
Lisäksi tulisi pohtia, että miten nämä asiat korreloivat organisaatiosi resurssien sekä tavoitteiden kanssa. Esimerkiksi yksinyrittäjä voi saada valtavan potentiaalin hyödyntämällä päivän aikana itse tehtyä työtä verrattuna suurelta markkinointitoimistolta tilattuun tuhansia euroja maksavaan videoon. Toisaalta Leijonien pelin erätauolla oleva mainos onkin syytä hioa viimeistä piirtoa myöten.
😮 Ketään ei kiinnosta kiiltokuvat
Tietynlainen rosoisuus ja aitous nostaa sisältöä katsovan henkilön mielenkiintoa, joten siinä mielessä aitous tulisikin saada tallennettua mukaan tekstiin, kuviin ja videolle.
Yksityiskohtien viilaus ei pitäisi olla prioriteetti sisältömarkkinoinnissa ja ajoittain se saattaakin viedä juuri sen aitouden pois. Joskus siis se nopea rosoinen sisältö onkin kaikkein toimivinta (etenkin somessa)
Tärkeä huomio: muista vastata kysymykseen mikä minulle riittää – ja milloin ja miksi!
👑 Can my content be the King?
Kyllä! Mutta se vaatii sinulta kahta asiaa: työtä ja rohkeutta
Näitä oppeja seuraan itse:
- Etsi oma tapa tuottaa sisältöä – ja heitä rohkeasti ns. “spagettia seinään”
- Laadi suunnitelma, jota voit oikeasti seurata. Jos 2 postausta/viikossa on se mihin kykenet niin pidä siitä kiinni!
- Seuraa mikä tarttuu – eli toimii eri kanavissa.
- Lue hieman algoritmeista ja eri kanavissa toimivista sisällöistä.
- Kerää opit talteen.
- Toista.
Kumpi on siis tärkempää VOLYYMI vai TÄYDELLISYYS?
