KTI Laskutus
Mitä asiakkaalle tehtiin?
Ongelma
Miten mainostaa suhteellisen tylsää tuotetta?
Laskurahoitus-videon tarkoitus oli osua humoristisesti ”formaalin” ja ”hauskan” välimaastoon. Lähettiin siis suunnittelemaan videota, jolla mainostetaan suhteellisen tylsää tuotetta freesillä ja humoristisella otteella, kuitenkaan lyömättä hommaa yli.
Kuinka alleviivataan hyödyt kilpailijoihin verrattuna?
Erottautuminen massasta saattaa olla joskus haasteellista, sillä tarjontaa löytyy. Kevytyrittäjä-videossa haluttiin ylläpitää rento ote, mut samalla tuoda faktat pöytään. Lähettiin siis miettimään, mikä oikeesti erottaa tän palvelun kilpailijoista.
Tavoite
markkinoinnin tuki – lisätä maksetun markkinoinnin konversioita ja boostata yhteydenottoja ja myyntiä
Mitä tehtiin
Tarpeina oli videomateriaali kahteen teemaan; laskurahoitus sekä kevytyrittäjä.
Alunperin suuniteltiin, että toinen video ois jäänyt hieman pienemmälle huomiolle, mut projektin edetessä, tultiin asiakkaan kanssa siihen lopputulokseen, että molempiin videoihin oli järkevää panostaa saman verran. Näin saatiin tuotettua molempiin teemoihin laadukkaat videot.
Ratkaisu
kaksi videota, joita käytettiin maksetussa sekä orgaanisessa markkinoinissa – Videot lisäsivät konversioita sekä aiheuttivat selkeän piikkin verkkosivu kävijöissä ja myynnissä.
Voidaan siis sanoa, et tavotteisiin päästiin!